Karib-tenger kalózai

Magyarként a Karib-tengeren....

Nem tudom ismerős-e a kis rigmus, hogy "Tobago és Trinidad/ Állj közénk, ha magyar vagy" :-)
Mindenesetre a Karib-tenger sokunknak vágyott úticélja, nem utolsó sorban a híres mesefilm (mostmár inkább sorozat) miatt. Arról hogy milyen életet is éltünk ott, ezen a linken olvashatsz még többet! http://www.xta-sea.com/contact-news/press

TOBAGO

Tobago szigete volt az otthonom több mint egy évig, mikor a Tradewinds helyi bázisán dolgoztunk mint legénység. Feladatunk gazdag (ellenben rendkivül jó fej) amerikaiak vitorláztatása volt egy hét alatt a sziget körül egy 50 lábas katamaránnal, full ellátással és szórakoztatással, igy pár hónapon belül kivülről-belülről ismertük az amúgy sem nagy szigetet. Nagyon sok barátra tettünk szert a helyiek között, akik ha egyszer befogadnak, onnantól családtagként kezelnek – sokszor azzal se törödve hogy épp charteren vagyunk, a legváltozatosabb időpontban bukkantak fel a hajón csak inni egy sört velünk vagy épp homárt hoztak hogy grillezzük együtt.

A charterek utolsó napján a vacsora mindig a parton volt (hurrá, hurrá hurrá!), először a WYSIWYG (What you see is what you get) étterembe vittük a vendégeket – a legjobb sajtburger messzeföldön itt található, később pedig átváltottunk az El Pescador étteremre, ahol Leonardo főszakács barátunk saját kezűleg készitett el minden ételt akárhányan is voltak aznap. Bár fontos tudni hogy a kiszolgálási sebesség messze elmarad az európaitól, az amerikairól nem is beszélve és reklamálni vagy idegesen
nézelődni a pincér után igazán nem ajánlatos!

TRINIDAD
Olajbizniszre alapuló sziget, nem igazán fontos nekik a turizmus és ezt nem is titkolják. Tobago szigetét mint kis hétvégi vikkendházat kezelik, a repülőút 20 percig tart és hétvégenként lehetetlen helyet találni. Viszont több kikötő is található az észak-nyugati részen, a Karib tenger népszerű hajójavitó állomása, több izben is volt szerencsém heteket tölteni a különböző marinákban. A két Atlanti-óceán átuszás (avagy AC2 és AC3 ahogy mi neveztük) is itt ért véget, az összes közül is a legszinvonalasabb kikötőben, a Crews Inn-ben. Itt aztán van edzőterem, medence (nem sós vizzel!!!) és egy szuper bár elég drága étterem.

Ennél drágább már csak a fővárosban, Port of Spain-ben található Hyatt szálloda étterme, viszont a szobákban óriási tusoló van a szoba közepén, és feszitett tükrű medence a hotel tetején..Egy kis kényeztetés a sok vitorlázás után mindenkinek jár! Bár a legjobb étterem szerintem egész Trinidadon a Gran Riviere Öbölben található, ahova a teknősök is százával jönnek minden évben lerakni a tojásaikat (persze a menün nem szerepelnek...:)) A szakács aki tulajdonos is egyben - Jason James, ne lepődjünk meg, kicsit beszédhibás, de a legjobb tengeri homárt eddig ott ettem életemben! És persze az elmaradhatatlan Carib vagy Stag sör....

CARRIACOU
Grenadához közel eső szigetecske, igazából nem sok minden látnivaló akad rajta. Épp úgy esett hogy aznap volt a születésnapom, mikor ott megálltunk útban Grenada felé. Igy este elindultunk hogy megnézzük a helyi szálloda éttermét, nem reménykedtem sokcsillagos vacsorában, de meglepetésünkre közölték hogy csak roti van és egyébként is zárva vannak. Kicsit paradox, de rotival nem akartam ünnepelni magam, igy vacsora helyett a séta mellett döntöttünk, és nem bántuk meg.

Találtunk egy helyi „kocsmát” ami tulajdonképpen egy ház első terasza volt, három székkel amiből egyen valaki épp aludt, amig két másik helyi spontán zenekart alakitott, gitárral és szájharmónikával. Bill kapitány, jó barátunk aki épp nálunk vendégeskedett a lányával, elkért egy másik gitárt és beállt zenélni. Az egészből óriási buli kerekedett, megjelent egy hegedűs, még több énekes, sőt az alvó ember ölébe is nyomtak egy gitárt aki azonnal a húrok közé csapva kapcsolódott be hiba nélkül a szám közepén...Az egyik legemlékezetesebb születésnapom volt, megkoronázva a karibi stilusban előadott „Happy Birthday to you”-val...
A vacsorát meg bepótoltuk Grenadán :-)

GRENADA
Grenada szigetén többször is jártam barátokkal, sőt még a családdal is. A fővárosban, St. George-ban található a kikötő és a legnevezetesebb helyszin a George erőd és a piac. Rengeteg fűszer, zöldség, kézműves és egyéb bódék egymás hegyén hátán, minden nap, kivétel nélkül. Érdemes tudni hogy Grenada a szerecsendió-termesztésről is világhires, a föld szerecsendió-kinálatának több mint 70% innen származik (ezért pluszban itt rendkivül olcsó...) – a szigetet a helyiek csak Spice Islandnak, azaz Fűszerszigetnek hivják. Ha ezen a szigeten járunk, érdemes felbérelni egy helyi idegenvezetőt (többnyire akárkit akinek kocsija van és bármilyen árat mond alkudni kell!) – a sziget elég nagy és van pár vizesés pl. Az Annadale Falls, illetve rumkészitő (akármelyik helyi kocsma) amit érdemes meglátogatni. Vigyázat, a fővárosban irtózatosan nagy hőség van nyáron!!

ST VINCENTE és THE GRENADINES

A 32 szigetből, plusz számtalan homokszigetből, korallzátonyból álló szigetegyüttes a Karib tenger egyik legszebb része. A viz a legcsodálatosabb türkizkék árnyalatokban pompázik, és amerre csak a szem ellát, mindent kókuszpálma és banánfa-rengeteg borit. Legjellemzőbb a vulkanikus feketehomokos strand, és St. Vincenten talalható a még mindig aktiv La Soufriere vulkán is. A Grenadinokat alkotó szigetek közül mindössze 8 lakott - Bequia, Canouan, Mayreau, Union Island, Young Island, Mustique, Palm Island és Petit St. Vincent. Tobago Cays azon kivül hogy az összes közül a legszebb szigetecskék csoportja, egy teknősrezervátummal is rendelkezik, ahol még sznorkelezni is lehet velük!

Bequia, az anno bálnavadászatról hires sziget a Tradewinds Cruise Club fő bázisa, igy az első próbacharterünk is onnan indult, egy hetes vitorlázás a szigetek körül. Mustique szigetén nagy valószinűséggel botolhatunk mindenféle hirességbe a Basil’s Bar-ban - például Mick Jaggernek és Shania Twain-nek is van itt vikkendháza. Union Island a legnépszerűbb a hajósok körében, mivel itt lehet benzint, ételt és vizet vételezni, Clifton falu pedig dugig van helyi éttermekkel és kis hotelekkel. A Karib Tenger Kalózai második részét részben St. Vincenten forgatták, Wallilabou faluban, és a diszletek még mindig ugyanúgy állnak mint a forgatás idején, állitólag Jonny Depp volt a legbaratságosabb..Hát őt én is megölelgetném.....

A helyi jelszó mindent elárul: „Work less, sail more!” – avagy Dolgozz kevesebbet, vitorlázz többet!

ST. LUCIA
A sziget felé vitorlázva már messziről látható St. Lucia ismertetőjele – a Pitonok. Na ne az óriáskigyókra gondoljunk, hanem két kúp alakú hegyre, a kisebbik (Petit Piton) 2438 láb, a nagyobbik (Gros Piton) 2618 láb magasságban nyúlik az ég felé. Állitólag az újabb King Kong film egy részét itt forgatták, szóval jól újra megnéztem mielőtt elindultunk, de nem igazán találtam meg, melyik rész is lehetett a filmben...A szigetlakók kicsit furcsák, már az öböl bejáratához elénk jöttek, próbáltak mindenfélét eladni, illetve a saját bólyájuk felé terelni hogy aztán persze jól megkérhessék az árát a maradásnak. A kikötőben a helyi gyerekek gond nélkül ki be ugráltak a hajónkon, nem törődve a magántulajdon fogalmával, vitték (volna) ami tetszik..Mondjuk nem sok mindenünk volt egyébként sem :-) A sziget nevezetessége a Soufriere öbölben található kénforrás és fürdő, amit csak kivülről látogattunk meg, mondván a kénköves pokol még ráér és tettünk egy túrát az északon található Rodney Öbölbe is, helyi taxival – ez azért nevezetes, mert egy kisebb kb tiz személyes teherautóba megpróbálnak annyi embert benyomni amennyit csak lehet plusz, a vezetőn kivül van egy ember akinek külön ez a feladata. A legtöbb amit összeszámoltam, 24 fő volt egyszerre a fedélzeten..